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DC5 Mugen ECU version

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    DC5 Mugen ECU version

    Does anyone know whats the major difference between the first gen and the second gen of the mugen ECU other than the redline difference (i.e. 8600rpm for 1st gen and 9600rpm redline for the 2nd gen)?

    #2
    They are not really like 1st and 2nd gen.....just street and race parts...
    8600 is 1st...
    This one give you better low end power through the whole power band........this is design for street use...
    9200 is 2nd....endy....
    you can rev it all the way to 9200.....not much different between them except the rev cuts in 9200....I got 120kw on wheel with mugen airbox and mugen twinloop......great for track but the fuel consumption sucks....idle sits on 1k at all times....fuel pump on all times too.....this is design for track/race use.....refer to for sale section whtdc2 is selling.....the mugen sticker on top of it telling you its or race and not for street.....
    Last edited by air23box; 22-05-07, 05:05 AM.
    Mugen Whore #2

    ヒール&トウのやりかた
    1)ブレーキを踏む
    2)クラッチを切る
    3)シフトダウンしなから、
      アクセルをぶかす
    4)クラッチをつなぐ
    :blah:
    インテ君と共に歩み続けて早1年・・・いろんな所へ出かけ楽しく過ごしてきましたが、事情により手放すこと となりました。(T0T)
    人生で初めて走る楽しさを教えてくれた「インテグラ TYPE R」・・・初めて走った時は何もかも衝撃的でした。今でも走る楽しさは変わらないですが。。。残念です。今 まで本当に感動をありがとう!

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      #3
      A discontinued and rare product. Obviously not as good as a tunable ecu, but great for quick and easy plug and play power.

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        #4
        Originally posted by air23box View Post
        ....fuel pump on all times too....

        no way, that's nutts.

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          #5
          Thanks for the info, the fuel eco is already like crap for my car. cannot imagine how bad will the fuel consumption =p

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            #6
            about 350 km a tank....thats what I got....normally is 400 plus...
            Mugen Whore #2

            ヒール&トウのやりかた
            1)ブレーキを踏む
            2)クラッチを切る
            3)シフトダウンしなから、
              アクセルをぶかす
            4)クラッチをつなぐ
            :blah:
            インテ君と共に歩み続けて早1年・・・いろんな所へ出かけ楽しく過ごしてきましたが、事情により手放すこと となりました。(T0T)
            人生で初めて走る楽しさを教えてくれた「インテグラ TYPE R」・・・初めて走った時は何もかも衝撃的でした。今でも走る楽しさは変わらないですが。。。残念です。今 まで本当に感動をありがとう!

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              #7
              Eddie, did ya make any internal engine changes like changing valve spring prior replacing your mugen ECU"

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                #8
                nah...but going to put mugen valve springs and mugen metal head gasket...what they say is recommond to change valve spring to use with the ecu...but since our car's cams are different...we still won't produce much power after 8.5k....
                Mugen Whore #2

                ヒール&トウのやりかた
                1)ブレーキを踏む
                2)クラッチを切る
                3)シフトダウンしなから、
                  アクセルをぶかす
                4)クラッチをつなぐ
                :blah:
                インテ君と共に歩み続けて早1年・・・いろんな所へ出かけ楽しく過ごしてきましたが、事情により手放すこと となりました。(T0T)
                人生で初めて走る楽しさを教えてくれた「インテグラ TYPE R」・・・初めて走った時は何もかも衝撃的でした。今でも走る楽しさは変わらないですが。。。残念です。今 まで本当に感動をありがとう!

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                  #9
                  Mugen ECU owner, was there any problems when u installed mugen ECU onto the car? Things like green-light flashing on the dashboard due to the immobilizer. Would the car still drivable if that green-light flashes?
                  Last edited by endymiony2k; 09-06-07, 11:15 PM.

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                    #10
                    There is a green plug behind ur steeling wheel....just unplug it and the annoying green light will gone....but make sure you put it back when you change back to ur stock ECU.....
                    Mugen Whore #2

                    ヒール&トウのやりかた
                    1)ブレーキを踏む
                    2)クラッチを切る
                    3)シフトダウンしなから、
                      アクセルをぶかす
                    4)クラッチをつなぐ
                    :blah:
                    インテ君と共に歩み続けて早1年・・・いろんな所へ出かけ楽しく過ごしてきましたが、事情により手放すこと となりました。(T0T)
                    人生で初めて走る楽しさを教えてくれた「インテグラ TYPE R」・・・初めて走った時は何もかも衝撃的でした。今でも走る楽しさは変わらないですが。。。残念です。今 まで本当に感動をありがとう!

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